PENGENALAN M.E.K.A.R

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh buat semua saudara/saudari yang dikasihi Allah swt sekalian.

Menjana Kerohanian Akhlak Remaja atau lebih dikenali sebagai MEKAR sebagai singkatannya merupakan sebuah organisasi di bawah Biro Pendidikan, Kerohanian dan Kaunseling dimana Biro tersebut di bawah Jawatankuasa Pelajar Kamsis (JPK) yang diketuai oleh ___________________

MEKAR mula ditubuhkan oleh Pn. Halimah Binti Ismail, Penyelaras Kamsis Damai pada tahun 2007. Walaupun usia penubuhan MEKAR masih muda, pergerakan MEKAR semakin berkembang seiring dengan pelbagai program yang dijalankan oleh MEKAR untuk pelajar kamsis seperti mengadakan aktiviti luaran dan dalaman.

Fungsi MEKAR pada kamsis adalah menjaga kerohanian pelajar kamsis di sampingmewujudkan aktiviti-aktiviti berbentuk kerohanian untuk pelajar kamsis seperti Tadarus Al-Quran dan Solat Berjemaah. Selain itu, MEKAR juga membantu Ahli JPK menjaga tatatertib pelajar kamsis mematuhi undang-undang dalam kamsis.






Sunday, May 30, 2010

Sesi Januari 2010 berakhir


Assalamualaikum wbt buat tatapan para pengunjung yang sudi bertandang ke teratak MEKAR ini.Semoga dengan kunjungan anda ini sedikit sebanyak dapat menambah ilmu pengetahuan anda.

Pertama sekali sekalung tahniah diucapkan kepada semua pelajar Politeknik Shah Alam khususnya buat ajk-ajk tidak kira sama ada MEKAR ataupun PI(Pusat Islam) mahupun JPK(JawatanKuasa Pelajar Kamsis) kerana telah berjaya mengharungi peperiksaan akhir sesi januari 2010.Diharap apa yang kita usahakan akan dinilai dengan baik.Sesiapa yang berusaha pasti Allah akan beri ganjaran yang baik kecuali jika Allah hendak menguji kita sebagai hambaNya.Bersyukurlah dengan keputusan yang bakal kita perolehi nanti.

Tujuan entry kali ini tidaklah sepenting dan seurgent mana,tetapi hanya ingin berkongsi bersama kegembiraan bagi kami yang sudah selesai dengan peperiksaan akhir.Kepada semua yang baru semester 1,2,3 dan selanjutnya diharapkan tidak pernah jemu untuk terus berjuang menimba ilmu bagi memartabatkan Islam.

Kepada semua ajk-ajk semester akhir,kami akan kehilangan ajk MEKAR dan PI yang banyak berjasa dan berkorban tenaga,masa juga wang.Diharap kalian akan terus berjihad di jalan Allah swt.Semoga kalian tidak pernah jemu dalam meneggakkan ad-deen Allah swt.Ingat perjuangan masih panjang,tidak bermakna kalian tidak memegang jawatan di MEKAR atau PUSAT ISLAM,kalian sudah tidak perlu berdakwah,bahkan selepas ini kalian akan memegang jawatan yang lebih gah dari sekarang ini.Jangan kita pernah penat berdakwah,bekerja di jalan Allah swt kerana penat itu akan hilang tetapi pahalanya sentiasa bersama kita.Serta Allah sudah janjikan kerehatan yang panjang di syurga kelak!

InsyaAllah kami akan meneruskan perjuangan kalian dengan apa yang kalian bekalkan buat kami,kami akan menyambung perjuangan yang belum selesai ini.Segala apa pesanan yang kalian tinggalkan buat kami,kami akan ambil sebagai panduan buat kami.Doakan agar segala perjuangan kami dipermudahkan Allah swt.

Semoga kita semua berjaya di dunia dan di akhirat kelak.InsyaAllah.Ayuh kita sama-sama teruskan perjalanan kita.Teruskan dakwah kita menaikkan islam di Mata DUNIA!
Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Ingat di dalam surah Al ankabut ayat ke 6 Allah ada berfirman "Dan barang siapa berjihad,maka sesungguhnya jihad itu untuk dirinya sendiri,sungguh Allah Maha Kaya tidak memerlukan sesuatu dari seluruh alam.Subhanallah.

0 comments:

Post a Comment


 

MEKAR Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template